נתניהו מגיב להחלטת האו"ם: "בזויה ולא מחייבת"

שלמה ריזל No Comments on נתניהו מגיב להחלטת האו"ם: "בזויה ולא מחייבת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות להצבעה באו"ם: "ההחלטה הבזויה שהתקבלה היום לא תחייב את ממשלת ישראל. העם היהודי אינו כובש בארצו ואינו כובש בבירתנו הניצחית ירושלים"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהצבעה שהתקיימה בעצרת הכללית של האו"ם בליל שבת, אושר כי סוגיית הנוכחות של ישראל בשטחי יהודה ושומרון תעבור להכרעת ביה"ד הבין לאומי בהאג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון תגובה להחלטה ואמר: "כמו מאות ההחלטות המעוותות נגד ישראל שהתקבלו בעצרת הכללית של האו"ם במהלך השנים, כן ההחלטה הבזויה שהתקבלה היום לא תחייב את ממשלת ישראל. העם היהודי אינו כובש בארצו ואינו כובש בבירתנו הניצחית ירושלים. שום החלטה של האו"ם לא תעוות אמת היסטורית זאת".

"בימים האחרונים קיימתי שיחות עם מנהיגים בעולם ששינו בעקבות כך את הצבעתם" הוסיף נתניהו. "יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ואנשי משרד החוץ הגענו להישג חשוב. בהחלטה שהתקבלה באו"ם בחודש נובמבר היה לפלסטינים רוב מוחלט מהמדינות החברות באו"ם שתמך ביוזמה שלהם. אלה שלא תמכו, שהתנגדו, נמנעו, נעדרו, הם היו במיעוט – כעת, לאחר התערבותנו, 11 מדינות שינו את אופן הצבעתם וכתוצאה מכך התהפכו היוצרות – אלה שתמכו ביוזמה הפלסטינית הפכו למיעוט מכלל החברות באו"ם ואלה שלא תמכו בפלסטינים היו רוב המדינות החברות באו"ם".

"אני מבקש להודות לנשיא המדינה יצחק הרצוג, לשגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן וציוותו, ולאנשי משרד החוץ על שיתוף הפעולה בהבאת הישג חשוב זה. נמשיך להילחם למען האמת" אמר.

שר החוץ אלי כהן הגיב להצבעה בעצרת האו״ם: "החלטת עצרת האו"ם לפנות לחוות דעת מייעצת של ה-ICJ בנושא הסכסוך הפלסטיני ישראלי היא החלטה אנטי-ישראלית שמעניקה רוח גבית לארגוני הטרור ותנועת ה-BDS האנטישמית ופועלת נגד העקרונות המוסכמים על האו"ם עצמו".

"היוזמה הזו היא טעות נוספת של ההנהגה הפלסטינית אשר במשך שנים תומכת ומסיתה לטרור ומובילה את עמה בדרך שפוגעת בפלסטינים עצמם ובאפשרות לפתרון הסכסוך. במקום לפעול לטובת האוכלוסייה הפלסטינית ולהילחם בטרור, ההנהגה הפלסטינית מקדמת מאמצים חסרי תוחלת לפגוע בישראל. ההחלטה הזו לא תשנה את המצב בשטח ולא תמנע מאיתנו להמשיך להילחם בטרור, להגן על אזרחי ישראל ולקדם את האינטרסים של מדינת ישראל" הוסיף.

"ישראל מצפה מהאו"ם לדחות את הניסיונות הפלסטינים לפוליטיזציה של מוסדות האו"ם אשר פוגעת במעמדם הבינ"ל וביושרתם.
אני מודה לעשרות המדינות שלא תמכו בהצעה. מדינות אלה מבינות כמונו כי ההצעה הפלסטינית אינה מובילה לפתרון הסכסוך ורק תוביל להקצנה והסלמה בשטח".

"אנחנו מודים לידידנו הרבים, ובראשם ארה"ב, על המאמצים למנוע קבלת ההחלטה. אני רוצה להודות לגם לאנשי משרד החוץ, בארץ ובנציגויות ישראל ברחבי העולם, ולגורמים הרבים שהתגייסו למאמץ הדיפלומטי שהביא לכך שמרבית מדינות העולם לא תמכו ביוזמה הפלסטינית ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם היא רק שלב במאבק. אני ומשרד החוץ מחויבים להמשיך ולהילחם בקמפיין הדה לגיטימציה שמתנהל נגד ישראל" כך לדברי שר החוץ הנכנס.

 

 



0 תגובות